Hvordan steke sopp

De fleste vet sikkert at vi pusser opp leilighet nå. Vi har gått fra å sove hos kjærestens foreldre, til å sove hos et vennepar. I går ankom vi med et lass bæreposer med klær, og dro på Meny for å handle middag. Jeg lagde stekt kylling med soppsaus og rotmos.

Det aller meste som inngår i den oppskrifta er allerede postet i denne bloggen fra før, men jeg tenkte å nevne at jeg denne gangen stekte soppen slik sopp bør stekes.

Jeg kjøpte ferske kantareller og kuttet dem opp i små strimler/biter. Deretter varmet jeg en tørr panne til ganske høy varme og hadde soppen oppi. Etter noen minutter slapp soppen saften sin, og da krydret jeg, og hadde i smør. Etterpå hadde jeg også i løk og hvitløk i strimler, men man er ikke nødt til det – det var bare fordi det inngikk i retten jeg lagde.

Visstnok kan du fryse ned ferdigstekt sopp i en lufttett boks ganske lenge dersom du har nok væske/fett oppi til å dekke soppen fullstendig. Hvis du ikke har det, vil den bare holde i en måned før den blir dårlig.

Legg igjen en kommentar

